We werken met negen personen voor vierhonderd collega’s. Onze taken verdelen we op basis van inhoudelijke specialisaties én karakter. Er is een netwerkspecialist en iemand die alles weet van veiligheid. Een ander zit goed in het nieuwste datasysteem. Er zijn een paar allrounders en een aantal helpdeskmedewerkers. Collega’s springen bij aan de helpdesk wanneer dat nodig is. Ik dus ook.
Ik ben een sociale ICT’er. Ik ben graag onder de mensen en maak makkelijk contact. Dus ik zocht een baan waarin ik mijn vaktechnische inhoud en die belangstelling voor mensen kon combineren. En dat was precies wat Lieven de Key zocht: iemand met goede kennis van systeembeheer, die ook soepel met mensen kan omgaan. Klik!
Er zijn in Amsterdam ondernemers die duizenden huizen verhuren voor veel geld. Zo blijft er weinig over voor gewone huurders. Dan voelt het goed om te werken voor een woningcorporatie waar het er allemaal eerlijk aan toe gaat. Lieven de Key is bovendien een organisatie met veel sociale mensen. Zelf ben ik bestuurslid van Jong Lieven de Key: onze vereniging voor jonge werknemers. We zoeken elkaar op voor gezelligheid én inhoud. Binnenkort hebben we bijvoorbeeld een themabijeenkomst over de energieproblematiek.
Het meest uitdagend was de overgang naar MS Teams. Dat stond al op de planning voor corona uitbrak. We moesten toen op afstand al onze thuiswerkers door de installatie en implementatie heen loodsen. Uitdagend! Ik ben er trots op hoe we dat met elkaar hebben uitgevoerd.
Ik zit hier nu drie jaar en heb heel veel geleerd. Vandaar dat ik inmiddels systeembeheerder én applicatiebeheerder ben. Voor nu ben ik helemaal happy met wat ik doe. Ik heb afwisselend werk met mensen aan mijn bureau voor wie ik iets kan betekenen. Ik zit hier helemaal goed.